שאל את הרב

קבצנים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/05/09 23:45 ד בסיון התשסט

שאלה

שלום הרב

ראשית אני רוצה להודות לך בשם כל השואלים על הסבלנות ועל ההששקעה והמאמץ שאתה משקיע על ענית תשובות באינטרנט.

בזמן האחרון יוצא לי לחשוב הרבה האם אני צריך לתרום לקבצנים ברחוב.

הכוונה לקבצנים- לזרם החרידי והנחמנים שנופצים כמעט בכל מקום.האם הם היו תורמים למוסד שלי?האם הם היו מוכנים לקבל ממני חוברת ולהתיחס אליה באמת?האם זה נכון ולתמוך בכאלה שלא יוצאים לעבוד למרות שזה מנוגד לדעתי ואני חושב בעני לא מעט אנשים זה חילול ה'?

תשובה

שלום וברכה

זו שאלה עדינה מאוד מאוד.
באופן עקרוני, אין אתה חייב לתרום למוסדות כלל וכלל, ואתה רשאי לומר לא – גם בשל העובדה שאינך רוצה לתרום למוסדות אלה, וגם בשל העובדה שאינך חייב לתת אמון במי שמתרים כי הוא אכן מעביר את הכסף למוסדות האלה. לצערינו הגדול, יש כל כך הרבה רמאים. לפיכך, מה שנכון לעשות הוא לתרום למוסדות שאתה תומך בהם, וגם יודע שהכסף לא "זולג" אלא אכן הולך לייעודו.

כל טוב

כתבות נוספות